Vi tar et dypdykk i arkivet. Hver uke fremover vil vi legge ut spillene fra R.I.S.K. konkurransen her på rollespill.info. Noen av spillene fra den første og andre årgangen er å finne i R.I.S.K. heftet som du kan laste ned her. R.I.S.K. gikk av stabelen første gang i 2004. Dette er alle spillene fra den syvende utgaven i 2011.
Aggressiv
av Matthijs Holter
I dette spillet har Kvinnen fått et Barn med eksen. Kvinnen og Barnet kan ikke bo med eksen lenger, fordi hun ikke lenger føler det samme for eksen. Og nå vil Kvinnen rive seg løs.
Fobaros
av Sigmund Marius Nilssen
Et universelt fortellingsbasert Rollespillsystem. For å spille rollespill ved hjelp av Fobaros trenger du noen venner som har lyst til å spille, god fantasi, noe å skrive med, papir og mange vanlige 6-sidede terninger i to forskjellige farger.
Seraglio
av Christopher Enger
Kjenner du duften av røkelse, den myke berøringen av silke, og varme armer som omfavner deg? Da har du kommet inn i det aller helligste, sultanens harem, og du har oppnådd et av de største mål noe menneske kan sette seg her i livet. Du er av de utvalgte til å bli en av sultanens ektemaker!
Under senga
av Maja H. Kvendseth
Har du noen gang opplevd at det er noen som puster i klesskapet ditt? Har noen skrapet på vinduet ditt, men alt du ser er en kvist fra treet i hagen? Dersom du har hatt kjæledyr, har det noen gang gjødd eller skutt rygg mot noe som du ikke kunne oppfatte?
Underhagen
av Øivind Stengrundet
Dette er et rollespill, hvor spillerne tar på seg rollen som forskere på tur ned i en hittil ukjent, underjordisk verden. Hva vil de finne der inne? Hvilke fantastiske oppdagelser vil de gjøre? Og hvilke farer venter på dem langt der nede under jordoverflaten? Spillet passer best for 2-6 spillere, og vil vare i 1-2 timer.
Reisende
av Anders Nygaard
Start midt på. Sett et kryss. Krysset er et sted. Gi det et navn. Kast terningen.
Om R.I.S.K.
R. I. S. K. (Rollespill.nets Intensive Spillskaper-Konkurranse) var en årlig konkurranse på rollespill.net for skapere av rollespill. Konkurransen har vært av stor verdi for det norske spillmiljøet, og har inspirert både kjente og begynnende spillskapere til å produsere mange originale spill. Pådriver for konkurransen var Michael Stensen Sollien, han har også vært arrangør av konkurransen siden første runde i 2004. Reglene har blitt endret noe fra år til år, men en gjengående regel er at deltagerne skal skrive et helt nytt spill på kun en uke. Deltagerne skal ikke ha planlagt eller skrevet noe på spillet før konkurranseuken starter.